tiistai 23. syyskuuta 2008

Kauhajoki ja Suomi-brändi

Kauhajoen murhenäytelmä vetää hiljaiseksi. Sanat eivät riitä.
Pelottaa myös, mitä tästä seuraa Jokelassa, jossa haavojen arpeutuminen on juuri alkanut ja nyt ne kaikki revitään jälleen auki.

Tragikoomista ja vihastuttavaa on, että Alexader Stubb on juuri perustanut miesporukan muutamalla naisella vahvistettuna pohtimaan Suomi-brändin parantamista maailmalla. Nyt Suomi on jälleen päässyt ykkösuutiseksi muun muassa BBC:llä ja CNN:llä. Harvoin BBC:n sivuilla on lähes kymmentä artikkelia, jotka liittyvät jollain tavalla Suomeen. Nyt Suomi loistaa otsikoissa maailman yhtenä asevaltaisimmista maista. Meillä on kaksi miljoonaa ampuma-asetta ja viisi miljoonaa ihmistä! Melkoista Suomen brändäystä...

Olisi syytä nämäkin brändiryhmää varten varatut rahat käyttää lasten ja nuorten mielenterveystyöhön ja ennaltaehkäisevään työhön neuvoloissa, päiväkodeissa, kouluissa ja lastensuojelussa. Prioriteetit ovat aivan metsässä. Brändiryhmän työ on naurettavaa ja täysin turhaa. Kyllä Suomi-brändi muodostuu itse juuri sellaiseksi kuin se on. Joulupukkia ja Nokiaa on tähän turha sotkea mukaan. Suomi voisi yrittää tulla kuuluisaksi hyvinvoinnilla ja oikeudenmukaisella yhteiskunnalla, jossa ihmisiä ei jätetä yksin ongelmien kanssa, vaan apua on saatavilla sitä tarvitseville.

Ei kommentteja: